איטום גגות איסכורית

איטום גגות איסכורית

אחד השירותים שאנחנו, באיטום גגות בתל אביב – קבלן איטום מורשה, מציעים הוא איטום גגות איסכורית. במאמר הזה נסביר בדיוק מהו גג איסכורית, מה היתרונות והחסרונות בו, עלויות איטום ועוד פרטים חשובים.

מהו גג איסכורית?

גג איסכורית עשוי מפח מגולוון, ולרוב צבעו לבן על מנת לצמצם את החום שהוא יוצר בקיץ, כאשר השמש קופחת. מדובר בגג בעל משקל נמוך יחסית אך למרות זאת הוא נחשב חזק ויציב.

איטום גגות קלים
גג איסכורית עם פאנלים סולאריים לייצור אנרגיה

בדרך כלל, גגות איסכורית ישמשו במבנים תעשייתיים כגון סככות, מחסנים, מפעלים וכיוצא בזה, אך ישנן הרבה חניות ומחסנים פרטיים צמודי בתים שמחופים בגג איסכורית.

איטום גג איסכורית – איך עושים את זה נכון?

פלטות של גג איסכורית עשויות מחומר אטום למים, אך עדיין ישנה סכנה של חדירת מים וחלחול בתפר שבין לוח ללוח, מהחיבורים של הברגים שמחזיקים את הלוחות או בשל פגיעות כאלה ואחרות בגג. לכן, יש צורך בפעולות של איטום גג איסכורית. כעת נבחן שלב אחר שלב מהם שלבי האיטום:

שלב ראשון – ניקוי הגג

הדבר הראשון שצריך לעשות בעת איטום גג איסכורית הוא ניקוי הגג. הסיבה לכך פשוטה – הצטברות של לכלוך ושל פסולת מסוגים שונים עלולה לפגוע באיכות האיטום.

בנוסף, יש לנקות חלודה שעלולה להצטבר בנקודות שונות בגג ולתקן חלקים שנפגעו עם הזמן. ישנם מקרים שבהם נעדיף לעשות שימוש בחומר אוטם מקדים לפעולות האיטום הכוללות של הגג.

שלב שני – מריחת חומרים אפוקסיים

לאחר ניקוי הגג ותיקון נזקים, נעבור למריחה של חומרים אפוקסיים מיוחדים ועמידים למים. החומרים האפוקסיים משמשים כשכבה שמקשרת בין גג האיסכורית לבין שכבת הבידוד שתגיע מיד. במידה ולא עושים שימוש בחומרים אפוקסיים, שכבת הבידוד לא תיצמד אל הגג עצמו.

שלב שלישי – איטום

אחרי שמרחנו חומר אפוקסי על כל הגג, הגיע הזמן למרוח את חומר האיטום, שעשוי בחומר פליאוריטני או אקרילי. ניתן למרוח את החומר הזה בהתזה באמצעות משאבת אוויר ובאמצעות מברשת רולר.

חשוב לשים לב לנקודות שעלולות להיות בעייתיות, כמו זוויות, חיבורים וכיוצא בזה. בנקודות כאלה כדאי במסגרת איטום גג איסכורית למרוח כמה שכבות נדיבות של חומר איטום, על מנת לוודא שאין נקודות חדירה של מים.

איטום גג איסכורית מחיר

מחירים של איטום גגות איסכורית עשויים להשתנות בהתאם למורכבות העבודה ובחירת החומרים.

  • איטום גג איסכורית בחומרים משחתיים – בין 100 ל-130 ש"ח למטר.
  • איטום גג איסכורית ביריעות ביטומניות – בין 140 ל-180 ש"ח למטר.
  • תיקון גגות – בין 2,400 ל-6,000 ש"ח, בהתאם לגודל הגג ולדרישות התיקון.

שימו לב: המחירים כאן אינם כוללים מע"מ, והם עשויים להשתנות בהתאם לגודל הגג, למורכבות העבודה ולגורמים נוספים.

There’s no content to show here yet.